Liigu põhisisu juurde

Võru linna noortevaldkonna arenguhüppe programm. Täna huviline, homme tegija.

Elamusõppe labori eesmärk on pakkuda emotsioone, mida hiljem grupis analüüsitakse ja juhendaja abil kogemusteks muudetakse. Tegemist on sotsiaalkasvatusmeetodiga, mille käigus toetatakse noort inimest isiksuse kujunemisel. Elamusõppe laboris toimub oskuste õppimine praktilise tegevuse kaudu, mille abil arendatakse noorte sotsiaalseid oskusi. Tegevused lõpevad alati refleksiooni ja analüüsiga. Elamusõppelabor loob eelduse, et mitteaktiivsed noored leiavad endale väljakutse huvitegevuses või noorsootöös laiemalt. Noorte omaalgatuse toetamiseks korraldatakse arengusprint, milleks on innovatsioonikoolitused aktiivsetele noortele. Koolitus arendab noorte argumenteerimis- ja esinemisoskusi ning õpetab koostama müügiargumenti oma ideele või õpilasfirma tootele. Arengusprint loob eeldused õpilasfirma loomiseks või ettevõtlusega alustamiseks. Tehnikaring IoT Tehnosüst arendab noori ning tekitab huvi info- ja kommunikatsioonitehnoloogia, automaatika, elektroonika, elektrotehnika, mehhatroonika, puidutehnoloogia ja metallide töötlemise valdkondade vastu. IoT Tehnosüst loob eeldused, et noored valivad edasiõppimiseks tehnika- ja tehnoloogiaerialad, mis ei ole niivõrd populaarsed, küll aga tööturul vajalikud. Meedialoome inkubatsiooniprogramm koondab foto ja video temaatikast huvitatud noori, kes saavad teadmisi meediast, enesebrändingust ja sotsiaalmeediasse sisu tootmisest. Saadud teadmiste abil kajastavad noored oma ideid ja algatusi ning tegevusi linnas. Meedialoome inkubatsiooniprogramm loob eeldused noorte omaalgatusel ja initsiatiivil loodava meediakeskkonna tekkeks.

Mudeli looja Võru KTG - Võru linn
Tegevussuund

avatud noorsootöö

ettevõtlikkus ja omaalgatus

huviharidus ja -tegevus

mitteformaalse ja formaalse õppe lõimimine

noorteinfo

nutikas noorsootöö ja digitaliseeritud andmed

võrgustikutöö

Millise probleemi (probleemide) lahendamisele on mudel suunatud?

ettevõtlikkuse ja omaalgatuse vähene toetamine

kohaliku noorteinfo kättesaadavus või kvaliteet on ebapiisav

loodus-, tehnika- ja täppisteaduste valdkonna tegevusvõimalused on vähesed

noorsootöö võimaluste kättesaadavus ja mitmekesisus on ebapiisav

valdkondlik ja valdkondade ülene koostöö on ebapiisav

Mudeli kasutaja

(üldharidus)kool

huvikool

kohalik omavalitsus

noortekeskus

teenuse pakkuja

Mudeli tüüp mudel huvihariduse ja -tegevuse mitmekesistamiseks
mudel kohalikule omavalitsusele noorsootöö teenuste mitmekesistamiseks
mudel noorsootöö keskkonna ja/või metoodika arendamiseks
mudel omavalitsusele mitteformaalõppe arvestamise suurendamiseks
Eeltingimused
  • Koostöövõrgustiku olemasolu
  • Pädevate juhendajate olemasolu
Tegevused, mida mudel võimaldab teha
  • Töötubade ja koolituste läbiviimine
  • Robootika huvitegevus
  • Meedia alane huvitegevus
  • Omaalgatuse toetamine
  • Sotsiaalsete oskuste arendamine
Noortevaldkonna arengukava eesmärk HOOG
ISE
Noortevaldkonna arengukava meede 1.3. Noorte ettevõtlikkuse, loovuse ja ideede toetamine

3.1. Tagatakse kvaliteetse noorsootöö (sh noorte huvihariduse) regionaalselt ühtlane kättesaadavus

Ressursside vajadus Kulu
Mudeli väljatöötamine 30 000 €
Sh Start -up elamusõppe avatud labor aasatane kulu: juhendajad, osalustasud, transport 3 000 €
Sh Arengusprint noorte omaalgatuse ja initsiatiivi toetamine, aastane kulu: koolitused, juhendamine 1 800 €
Sh Arvuti ring ehk IoT tehnosüst aastane kulu: robootika komplektid, juhendamine 7 300 €
Sh Meedialoome inkubatsioon aastane kulu: vahendid, koolitused, juhendamine 6 000 €
KOKKU 18 100 €
* Ressursside vajadus mudeli loomise hetkel. Ressursside vajadus võib olla aastatega muutunud.
Riskid
  • Projektis osalejate vajaduste muutumine ajas
  • Erinevate programmikeskkondade kasutamine partnerite poolt ning keerulised üleminekud