Liigu põhisisu juurde

Nutikad lahendused ja uued metoodikad muusikateooria õppimiseks

Muusikateooria ainete õppimiseks loodud abivahend, kus kasutatakse olemasolevaid metoodikaid uute vahendite ja rakenduste kaasabil. Muusikakooli rühmatundides (solfedžo ja muusikalugu) kasutatakse digivahendeid: nutitahvlit ja tahvelarvutit. Nutitahvel võimaldab õpetajal vajalikud ülesanded salvestada ja tundides õpilastele esitleda (nt solfedžo materjalid noodijoonestikul). Tahvelarvutites on kasutusel mitmesugused rakendused (nt interaktiivne klaveri klaviatuur, Ear Trainer, metronoom jne), mida saab kasutada solfedžotundide ilmestamiseks ning õpilaste teadmiste kinnitamiseks. Lisaks kasutatakse veebipõhiseid keskkondi (nt Kahoot, Learningapps, App Wizer, Wordwall jt). Igal õpilasel on tunnis olemas tahvelarvuti ja kõrvaklapid. Ear Traineri rakenduse abil saab õpilane endale sobival kiirusel ülesandeid lahendada ning neid ka valida. Rakendus annab õpilasele ise tagasisidet, seega ei pea õpetaja sooritust üle kontrollima, mis omakorda säästab aega. Nii on õpilasel pingevabam ülesandeid lahendada, sest ta teab, et õpetaja teda ei kontrolli. Mitmeid rakendusi saavad õpilased ka kodus kasutada ning õpetajal on võimalik lastele jätta koduseid ülesandeid erinevates veebikeskkondades. Veebikeskkonnas loodud ülesannet saab õpetaja erinevates klassides kasutada.

Mudeli looja Pärnu KTG – Pärnu linn
Tegevussuund

huviharidus ja -tegevus

mobiilne noorsootöö

nutikas noorsootöö ja digitaliseeritud andmed

võrgustikutöö

Millise probleemi (probleemide) lahendamisele on mudel suunatud?

noorsootöö võimaluste kättesaadavus ja mitmekesisus on ebapiisav

noorte noorsootöös osalemise motivatsioon on madal

noorte vähene kaasatus tegevuste kujundamisesse

Mudeli kasutaja

huvikool

kohalik omavalitsus

noortekeskus

teenuse pakkuja

Mudeli tüüp kohaliku omavalitsuse tasandi andmebaasidega seotud mudelid /IT lahendused
mudel huvihariduse ja -tegevuse mitmekesistamiseks
mudel kohalikule omavalitsusele noorsootöö teenuste mitmekesistamiseks
mudel noorsootöö keskkonna ja/või metoodika arendamiseks
mudel omavalitsusele mitteformaalõppe arvestamise suurendamiseks
Eeltingimused
  • Digivahendid- nutitahvel, tahvelarvutid ja interneti olemasolu
  • Juhendajate valmisolek ning ettevalmistus
  • Paljudes keskkondades peab siiski õpetaja ise looma ülesandeid
Tegevused, mida mudel võimaldab teha
  • Muusikaõppe mitmekesistamine
  • Personaalne lähenemine õpilasele
  • Võimaldavad nutitahvlid väga edukalt korraldada meistriklasse, koosolekuid, loenguid, mille lektor/õpetaja peab distantsilt ning mida kõik saavad koolis kohapeal jälgida
  • Mitu nutitahvlit võimaldavad mitmes klassis üheaegselt teha ühesuguseid ülesandeid või proove
  • Õpetaja saab ise valida tunni teemadest või õpilaste võimetest lähtuvad vahendid ja veebikeskkonnad
  • Noorte huvi parem tundmine
  • Noorte motivatsiooni suurendamine
    Mudel võimaldab erinevaid äppe kasutades suhelda õpilastega reaalajas grupina või individuaalselt
  • Salvestatud tunnid (õpetaja selgitustega) võimaldavad õpilastel õppetööd teha endale sobival ajal ja sobivas tempos
  • Võimalus õpilasele sobival hetkel üle vaadata/kuulata õpetaja selgitused
  • Õpetaja võib, kuid ei pea õpilast hindama
Noortevaldkonna arengukava eesmärk HOOG
ISE
Noortevaldkonna arengukava meede 1.2. Noorte annete ja tugevuste avastamine ning arendamine

3.1. Tagatakse kvaliteetse noorsootöö (sh noorte huvihariduse) regionaalselt ühtlane kättesaadavus

Ressursside vajadus Kulu
Tehnilised vahendid: 9 iPadi (sh kaaned ja erinevad ühendusjuhtmed), 3 Seewo Puuteekraani 65" + arvutimoodul, sibeliuse litsents 5 arvutile (tarkvara), sülearvuti Lenovo V130 15,6" FHD I5 W10 3 tk, kõrvaklapid Superlux 6tk. 27 000 €
Projekti koordineerimise tasu muusikakoolis 700 €
Koolitusreis 2 000 €
KOKKU 29 700 €
* Ressursside vajadus mudeli loomise hetkel. Ressursside vajadus võib olla aastatega muutunud.
Riskid
  • Motiveeritud juhendajate puudumine
  • Inglise keele ebapiisav oskus juhendajatel
  • Inglise keele ebapiisav oskus noortel
  • Seadmete vananemine